Eski adıyla Google Adwords, yeni adıyla Google Ads reklamları nedir ilk olarak kısaca bahsedelim.

Bir web siteniz var. Bu web sitesi verdiğiniz hizmetleri veya ürünleri sergiliyor, sizi tatmin ediyor. Fakat istediğiniz kelimelerle Google arama motorunda çıkmıyor. İşte burada devreye giren Google Ads, istediğiniz kelimelerle, istediğiniz aralıklarla arama motorlarında “Ücretli sponsorlu reklam” başlığı altında sorgularda ilk sıralarda bulunmanızı sağlayan sistemdir.

Google ReklamlarıYeterli SEO Hizmeti almamış, yeni web siteleri için zaman kaybetmemek adına kullanılan bir sistemdir. Sitenizin SEO çalışmaları sürecinde beklemede kalmaması, kimi firmalara göre sezonu kaçırmamak, kimi firmalara göre ilk yayınlayan olmak gibi nedenlerden tercih edilir.

Her kelime farklı bir tıklama başına maliyet eşliğinde ücretlendirilir. Şimdi bu ücretlendirmeler nasıl yapılır biraz açalım;

Sitenizin tasarımına, SEO uyumuna göre belirlediğiniz her kelime farklı bir maliyet ile sunulur. Sistem üzerinde buna “Tıklama başına maliyet” denilir. Sisteme yüklediğiniz bakiye, gösterim sıklığı, maliyet gibi çarpanlarla hesabınızdan düşülür. Uzman kişilerce hazırlanmayan reklamlar bakiyenizin kısa süre içerisinde tükenmesine neden olabileceğinden dikkat edilmesi gerekir.

Kalite puanının yüksek olması tıklama başına maliyeti düşürecektir. Kalite puanının yüksek olması aynı kelimeye, sizinle aynı bütçede reklam veren bir firmanın daha az bir bedel ödeyerek sizden daha fazla gösterilmesine neden olacaktır. Konu hakkında bilgi sahibi olmayan Google Ads kullanıcıları çoğu zaman rakiplerinden çok daha bir reklam bedeli ödemektedir.

Kısacası bir Google Ads reklam kullanıcısı, ilk olarak tıklama başına maliyeti düşürmek, bunun için de kalite puanını yükseltmesi gerekir.

Profesyonel bir web sitesi tasarımı hizmeti almış bir web sitesinde uzun soluklu Google Ads reklamları kullanmasını hedeflemeyiz. Bir dönem, web sitesinin arama motorları tarafından olması gereken yere yerleşmesi sürecine kadar kullanılabilir. Bunun, profesyonel bir SEO Hizmeti alarak bedel ödemeksizin olmasını tercih ederiz. Tabi ki bu durum her sektörde, her kelimede tam olarak ücretsiz listelenmesi kısa sürede mümkün olmamaktadır. En azından bu süreçte konuya hakim Google Ads uzmanı desteği almanızı öneririz.

Kimi sektörler de, kar oranları verilen reklam bedeli karşısında oldukça düşük kalması, ödenen reklam bedelinin kazanç karşısında ciddi bir rakam tutmaması gibi örneklerle karşılaştık. Bu tür sektörler ve hedef kelimelerde Google Ads reklamlarının kullanımı oldukça mantıklıdır. Fakat bu tür durumlarda da ödenen bedelin gerçek hakkını almakta oldukça önemlidir. İlgi çekici olamayan reklamlar, sitenizin incelenmemesine neden olacaktır.

İzmir de profesyonel Google Ads reklam danışmanlığı hizmeti veren firmamız, ilk olarak web sitenizin yeterince tatmin edici olmasını öneririz. Unutmamak gerekir ki, reklamlar sonrası siteniz inceleyerek, bu ziyaretçi sitenizi yeterince ciddi, tatmin edici bulursa sizinle iletişime geçmeyi düşünecektir. Konu iki farklı boyutta incelenmesi gerekir;

  • Başarılı Google Ads reklamları için ziyaretçinin görsel olarak ikna edici, güven verici, tatmin edici olması gerekir. Bu özelliklerin yerine getirilmiş olması durumunda sitenizi ziyaret eden kişilerle anlaşmanız, ürün satmanız da kolaylaşacaktır. Çelişkilerin olması ne iş yaparsanız yapın başarılı olmanıza engel olacaktır.
  • Google tarafından istenilen, web sitesinin belirli kriterlere sahip olması gerekmektedir. Gözle pek görülemese de web sitesinin hızlı olması, kullanıcı dostu olması da Google Ads reklamları, kalite puanının yükselmesini sağlayacaktır. Bu gözle görülmese de hem maliyeti düşürecek, hem de ziyaretçileri memnun edecektir.

Kimi zaman belirli kelimelere hedeflenen Google Ads reklamları aslında gözden kaçan, oysa ki farklı kelimelerle de ziyaretçi yakalama imkanı olduğu atlanmaktadır. Hızlı, şartlanarak reklam kampanyaları oluşturmamalıdır. Sektör içerisinde olmak kimi zaman dışarıdan biri gibi düşünmenize engellemektedir. Siz teknik bir kelimeyi hedef alabilirsiniz. Oysa ki sizi arayan bu teknik kelimeyi bilmiyor, farklı biliyor olabilmektedir. İşte burada profesyonel bir Google Ads reklam danışmanı desteği almanız gerekir.

Negatif anahtar kelimelerin ciddi bir biçimde seçilmesi, planlama doğrultusunda işlenmesi size bir kazanç getirmeyecek reklamları engelleyecektir. Örneğin belirli bir şehirde verdiğiniz hizmeti, tüm ülkede yayınlanması boşuna bir ekstra maliyet ödemenize neden olaraktır. Her şehirde hizmet vermek istemeniz durumunda ise, olması gereken her şehir için bir alt sayfa sahibi olmanız reklamı da o sayfaya vermeniz gerekir. Tabi ki o alt sayfalarında belirli bir SEO kriterinde olması gerekecektir.

İzmir merkezli firmamızdan, Google Ads reklam danışmanlığı konusunda destek alabilirsiniz. Birlikte tamamen şeffaf bir çalışma sistemi ile kazançlarınızı görebilirsiniz.

E Land Rover Hakan Oto Serdar Özler Güzel Nakliyat Alko Makina

MALİYET HESAPLAMA

Web tasarım, E-ticaret veya SEO hizmetleri fiyatları hakkında bilgi almak ister misiniz?

HESAPLA

Son eklenenler

© Copyright 2024 Poyraz Web