Kaliteli, profesyonel E-ticaret sitesi belirli başlı özelliklere sahip olmalıdır. Bu özellikleri çoğu zaman dikkate almayız, oysaki oldukça önem taşıyan özelliklerdir. İki farklı kol olarak incelenmesi gereken özellikler bir bölümü E-ticaret sitesi sahibini ilgilendiren, işlemlerini kolaylaştıran özelliklerdir. Diğeri ise misafiri, müşteriyi ilgilendiren gerek yapacağı işlemleri kolaylaştıran gerek se hedefe ulaşmasında yardımcı özelliklerdir. Aşağıda bu özelliklerden bir miktar bahsedelim.

E-ticaret sitesinde olması gereken özellikler
E-ticaret sitesi kategori yapısı
Esnek, kolay şekillendirilebilir bir yapıda olması gerekir. Bir kategorinin alt kategorisi hatta 3. alt kategorisi de eklenebilir olmalıdır. Kullanıcının kolay erişebildiği ürünler başarılı bir E-ticaret sitesinin eseridir. Gerek E-ticaret sitesi olsun gerek normal bir web sitesi olsun en önemli maddelerin başında gelir. Bir misafirin sıkılıp sayfayı terk etmesi oldukça kolaydır. Ciddi emekler harcanarak sitenize aldığınız bir kullanıcıyı bu şekilde kaybetmek bizim açımızdan üzüntü vericidir.
E-ticaret sitesi ürün açıklama bölümü
Hemen hemen en önemli bölümdür. Ürünleri görselleri dışında ikinci dikkat edilen, incelenen yerdir. Kolay okunabilir, kolay erişebilir yerlerde olması oldukça önemlidir. Açıklamanın eksik olduğu ürünlerin satış oranları oldukça düşüktür.
E-ticaret sitesi ürün görselleri
Bir E-ticaret sitesinde kullanıcıların hedef ürüne ulaşması durumunda ilk inceledikleri bölüm görsel bölümüdür. Ürünlere birden fazla görsel eklemek hatta video eklemek ürünü satabilmenizdeki en önemli faktörlerdendir. Açıklayıcı görseller çoğu zaman çelişki içerisindeki müşterilere ürünü satmaktadır. Müşterinin merak ettiği detayların görsellerini sunmak çok zaman açıklamalardan daha etkilidir. Ürün görsellerinin büyük görünümlerinin yeni bir sayfada açılması küçük bir ayrıntı olarak görülse de müşterinin sitenizi terk etme nedenlerinden biri olabilmektedir. Bu nedenle ürünleri büyük görselleri aynı sayfada üzerine geldiğinde büyümesi oldukça tercih edilir. Ayrıca tam ekran büyük görünüm görseller seçenek olarak sunulmalıdır. Bu büyük görsellerinde yeni bir sayfada açılmaması küçük ama büyük detaylardandır.
E-ticaret sitesi yorum ve değerlendirmeler
Ürünü satın alan bir kullanıcının yorumu, değerlendirmesi kadar etkili bir pazarlama seçeneği yoktur. Sıcak ve ikna edicidir. Kimi zaman sizin de atladığınız özellikleri adınıza açıklamış olur.
E-ticaret sitesi ilgili ürünler bölümü
Kullanıcı bir ürünle ilgilendiği, almaya karar verdiği sırada o ürünle ilgili farklı ürünleri sergilemek satış oranınızı yükseltir. Ayrıca bu özellik sayesinde kullanıcı gözünde sitenizin zengin bir görünümü sağlanır. Sepete eklenen ürünlerin çoğu bu yöntem ile eklenen ürünler olduğu tespit edilmiştir. Tabi ki belirli bir sayıda olması, kullanıcının asıl satın almak istediği ürünü etkilememesi önemlidir.
E-ticaret sitesi takip listesi
Kullanıcının belirli bir ürünü seçerek takip edebileceği ekstra bir listeleme panelidir. Takip listesi olmayan E-ticaret sitelerinde kullanıcılar henüz almayı düşünmediği yada karar vermediği ürünleri sepetlerine ekleyerek bu ihtiyacı gidermektedir. Fakat kimi zaman hatalı işlem yapma korkusu ve benzeri nedenlerden sepetindeki takip ettiği ürünleri silmektedir. Ekstra bir takip listesi ise ürünleri sürekli tutmakta, müşterinin her zaman satın alabilme ihtimaline karşı bekletmektedir. Kullanışlı bir pazarlama özelliğidir.
E-ticaret sitesi müşteri paneli
Müşterinin adres, iletişim bilgilerini tanımlayabileceği müşteri paneli yalın ve sıcak bir görünümde olmalıdır. Ayrıca yaptığı siparişleri, durumlarını da görebilmeleri sizin açınızdan güven verecektir.
E-ticaret sitesi vitrin
Son eklenenler
Sisteme eklediğiniz son ürünlerin vitrin üzerinde, ana sayfada sergilendiği bölümdür. Müşteriler açısından önemli olsa da asıl arama motorları için önemlidir. Yeni eklenen bir ürün en çok incelenen ana sayfanız üzerinde sergilenmesi durumunda arama motorları tarafından incelenerek arşivlerine alınmaktadır.
İndirimdekiler
Sektörlere göre farklı önem taşımaktadır. İndirim peşinde koşan oldukça fazla müşteri kitlesi bulunmaktadır. İndirime aldığınız bir ürünün vitrin üzerinde sergilenmesi bu müşteri kitlesini yakalamaktadır.
Çok satılanlar
Kimi müşterilerin başka kişiler tarafından alınan ürünleri tercih ettikleri gerçektir. Bir miktarda olsa alıcının yön almasına enden olabilmektedir. Vitrin üzerinde sergilenmesi hem sitenize renk hem de yer kazandırmaktadır.
Genel hatları ile yukarıdaki özellikler kullanıcı yani müşteriyi ilgilendiren bölümlerdir. Bizim için asıl önemli olan site sahibini ilgilendiren özelliklerdir. Bu ne derece kullanışlı ve pratik olursa sistem o kadar kolay ve genişleyebilir bir yapıda olacaktır. Kısaca madde madde site sahibini ilgilendiren E-ticaret sitesi özelliklerinden bahsedelim;
E-ticaret sitesi kolay ürün ekleme özelliği
Bir E-ticaret sitesinden ürün eklemek ne kadar kolay olursa siteniz o derece geniş ve tatmin edici olacaktır. Tüm işlemleri tek sayfa üzerinden yapıyor olabilmek oldukça önemlidir. Açıklama metninin hazır olduğunu kabul edersek bir ürün eklemenin maksimum 10-15 saniye kadar zaman alması başarılabilir bir hedeftir. Ürün eklemelerinde kategori düzeni, marka, nitelik gibi seçeneklerin dikkate alınması gerekmektedir. Kullanıcılar sizin girdiğiniz marka ve kategori düzeni ile işlem yapmaktadır. Ürün eklemelerinde stok kodu, stok miktarı ilerleyen işlemlerde işinizi kolaylaştıracağı unutulmamalı, özen gösterilmelidir.
E-ticaret sitesi kargo seçenekleri
Belirli bir rakam sonrası ücretsiz kargo tanımlaması oldukça kolay ve kullanışlı bir özelliktir. Artan kargo ücretleri ile ürünün kazanç hesaplaması dengelenmeli, sizin için uygun olan bir miktar sonrası ücretsiz kargo seçeneği tercih nedeniniz olacaktır. Aynı zamanda bu özellik ciro arttırma daha fazla ürün satmanıza da yardımcı olmaktadır. Ücretsiz kargo rakamı, yakalanması gereken hedef ayrıca ürün sayfasında müşteriye sunulmaktadır. Kargo seçenekleri, rakam dışında kargo firması seçimi ile de kolaylıkla sunulabilmektedir. Ücretsiz kargo, alıcı ödemeli kargo, sabit kargo bedeli seçenekler ile sunulabilmektedir.
E-ticaret sitesi ödeme seçenekleri
E-ticaret sitesinde ödeme oldukça dikkat edilmesi gereken özeliklerden biridir. Bizler İzmir merkezli firmamızda E-ticaret sitesi tasarımı hizmetlerinde tüm ödeme yöntemleri ile hizmet vermekteyiz. Bunlar, banka havalesi, kapıda ödeme, kredi kartı gibi 3 farklı seçenekle sunulmaktadır. İsteğe bağlı olarak seçenekler arttırılabilmektedir. Kredi kartı tahsilat sistemleri, gereken evrakların hazırlanması, onay süreci ve kurulumu sizin adınıza tarafımızdan sağlanmaktadır. Tüm bankalar ile taksitli işlemlere imkan verilmektedir.
E-ticaret sitesi belirli bir rakam üzeri işlem imkanı
Bu özellik birçok sektör için oldukça önemli bir özelliktir. Bir ürünün imalat, tedarik maliyetleri bellidir. Bu ürünler doğal olarak bir kar ile satışa konulmaktadır. Ürünün hazırlanması veya tedarik maliyeti kimi zaman belirli bir rakam altında size bir kar bırakmayabilir. Bizlerin idare ettiğimiz E-ticaret sitelerinde en çok yaşadığımız sıkıntıların başında bu konu gelmektedir. Örneğin maliyeti 100 TL olan bir ürünü mecbur kalarak sisteme eklememiz gerekiyor. Bu ürünü 120 TL gibi bir fiyata satıyoruz. Bir kullanıcının o üründen bir adet satın alması bizi mutlu etmekten çok yoruyordu. Bunun için 1500 TL altında işlem yapmak isteyen müşterilerin ödeme işlemlerini “Sistem üzerinden işlem yapabilmeniz için minimum 1.500,00 TL tutarında ürün almanız gerekmektedir. Henüz sepetinizdeki ürün toplam tutarı … TL.” şeklinde bir uyarı ile engelledik. Bu sayede hem istemediğimiz satışları engelledik hem de kullanıcıların sepetlerini ekstra ürün eklemelerini sağladık. İlk aşamada bu yadırgansa da sonraları alışıldı, oldukça kullanışlı bir şekil aldı.
E-ticaret sitesi kupon kodu
Bir müşteriniz siteniz üzerinden sürekli alışveriş yapıyor. O müşterinize bir ayrıcalık, indirim sağlamak istiyorsunuz kabul edelim. Yada belirli zaman aralığında kampanya yapıyor, kupon kodunu tanımlayan kullanıcılara indirim yapmak istiyorsunuz kabul edelim. İşte burada belirli bir süre veya sürekli oluşturacağınız kodu, alışveriş sırasında kullanıcının girmesi ile tanımladığınız indirim yüzdesi toplam rakamdan düşüyor. Sektöre göre oldukça etkili olabilecek bir özelliktir. Hatta bir nevi B2B olarak kullanılabilir bir özelliktir. Bir bayiniz var, ona, % 20’lik bir kod tanımladınız. O rahatlıkla sitenizi tanıdığına gösterebiliyor. Müşterisine, benden alırsan size %10 indirimli şekline sunuyor. İşlemi kendisi yapıyor, indirim kodu ile ürünü sizden indirimli alıyor. Tercih sebebi olabileceğiniz bir özelliktir.
Yukarıda bir miktar özelliklerinden bahsettiğimiz E-ticaret sitesi özellikleri, İzmir merkezli firmamız tarafından hazırlanan E-ticaret sitesi tasarımı hizmetlerinin tamamında sağlanmaktadır.
Daha detaylı bilgi için lütfen iletişim numaralarımızı veya ilgili form sistemlerini kullanınız.